Kumpulan Entri-Entri Menarik





Daftar Pengikut Blog Ini!

Saturday, February 26, 2011

PAS Menghina Al-Azhar?

Membaca artikel yang dipaparkan di Agenda Daily: Isu Ijazah Calun BN membuatkan aku tertanya-tanya apakah sebuah universiti yang begitu dihormati di dunia hanyalah sebuah sindiket yang bertopengkan nama Universiti Islam?

Syed Ibrahim Syed Ahmad dituduh menipu berhubung kelulusan akademiknya.

Beliau didakwa tidak lulus semasa belajar di Universiti Al-Azhar dan dituduh membeli ijazah dari universiti berkenaan.

Baca entri selanjutnya di SINI.

Sebagai seorang ahli parti yang RESMI maka setiap kenyataan yang dikeluarkan oleh ahli tersebut boleh dianggap sebagai kenyataan RESMI parti. Oleh itu sekiranya tuduhan itu dilakukan oleh (walaupun hanya seorang) ahli parti maka ia boleh dianggap sebagai satu kenyataan resmi.

Adakah perkara seperti ini menjadi amalan mereka sendiri sehinggakan mereka tahu bahawa ianya berlaku?

Kalau nak dibandingkan dengan teknologi yang semakin mudah diperolehi, sijil boleh disalin menggunakan mana-mana mesin cetak samada inkjet ataupun laser yang akan kelihatan seperti asli. Oleh itu mengapa perlu menggunakan sindiket?

Aku nak tanya anak sedara aku yang juga seorang lulusan Al-Azhar dan kini mengajar di sekolah agama. Kalau benar berlaku pengsijilan HARAM seperti ini maka aku akan menjadi prasangka terhadap semua yang berkelulusan tersebut terutama dari mereka yang mewakili parti atau NGO yang mendabik dada bahawa mereka adalah ilmuan ISLAM. Tetapi kepada siapa nak aku bebankan prasangka yang boleh menjadi fitnah ini?

No comments:

Klik Penaja Saya

Sokong Penaja Saya Di Bawah INI!
widgeo.net

Saje-saje

Blog Bukan Politik

Blog Pelbagai

Komen Terbaru Kengkawan

Get Recent Comments Widget

Dari Portal Berita

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Ruang Iklan Untuk disewa!
1. 100px x 100px = RM10 sebulan/RM60 setahun
2. 200px x 100px = RM20 sebulan/RM120 setahun
3. 200px x 200px = RM30 sebulan/RM180 setahun