Kumpulan Entri-Entri Menarik





Daftar Pengikut Blog Ini!

Wednesday, March 27, 2013

Macam Memilih Jantan Sundal


Isu ibu-ibu tunggal di Selangor makin hari makin panas. Sebelum ini MB Selangor kata "Manifesto Bukan Janji". Terbaru, MB Selangor minta ibu-ibu tunggal yang menuntut elaun bulanan RM100.00 membuktikan bahawa mereka mengundi calun PR?
Rujuk di SINI dan di SINI

Dulu ada orang sibuk mahu SPR memansuhkan nombor siri kertas undi dan peraturan mencatit nombor siri tersebut ke atas nama pengundi. (Di SINI) Kononnya untuk menjaga hak kerahsiaan pengundi. Maka, berlambaklah poster kempen pilihanraya 12 mengatakan tiada lagi daftar tersebut. Jadi, tidak ada bukti yang menunjukkan anda undi siapa lagi dan kemungkinan anda dianiaya kerana mengundi parti pembangkang adalah sifar.

Sekarang, bila tuntut janji (opppsss... bukan janji tapi MANIFESTO hehe) kena buktikan dulu undi siapa? khaark ptuiiiiii!!!!!

Cuba korang bandingkan dengan kisah di bawah ini:
"Bang, bila kita nak nikah ni? Abang suruh saya minta cerai dengan laki saya, saya dah buat. Abang nak romen, saya bagi. Abang janji kan nak nikah dengan saya?"

"Bila pula aku janji? Ada bukti? Ada surat? Ada saksi? Aku nak suka-suka aja."

Tidak ke macam jantan sundal jer???

No comments:

Klik Penaja Saya

Sokong Penaja Saya Di Bawah INI!
widgeo.net

Saje-saje

Blog Bukan Politik

Blog Pelbagai

Komen Terbaru Kengkawan

Get Recent Comments Widget

Dari Portal Berita

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Ruang Iklan Untuk disewa!
1. 100px x 100px = RM10 sebulan/RM60 setahun
2. 200px x 100px = RM20 sebulan/RM120 setahun
3. 200px x 200px = RM30 sebulan/RM180 setahun