Kumpulan Entri-Entri Menarik





Daftar Pengikut Blog Ini!

Thursday, November 10, 2011

Isabella: Karya terhebat melebihi karya Seniman Agung!

Memang hebat! Kalau tak hebat tak kan diambil oleh negara jiran dengan "music arragement" yang begitu lain dari yang lain. Tidak cukup dengan mengekalkan gaya Rock pada gitar utama ditambah pula dengan corak Reggae dan dibawa pula dengan rentak DangDut!

Tetapi yang paling hebat ialah lirik lagunya tidak diubah langsung. Begitulah hebatnya kisah Isabella yang digarap oleh penulis lirik terkenal Bob Lokman. Cuma, sayang. Hanya inilah satu-satunya lirik lagu terhebat yang diinspirasikan olehnya. Tak tahulah aku lirik lagu yang lain (ada ke?) kerana aku bukannya tahu sangat pasal lagu-lagu Rock ni.

Di awal populariti lagu ini terdengar juga desas-desus bahawa lirik lagu ini adalah sajak seorang pelajar Malaysia yang sedang menuntut di luarnegara ketika itu dan kononnya pelajar tersebut gagal membuktikannya. Yang aku dengar Bob Lokman masih menerima royalti untuk lirik lagu tersebut. Alhamdulillah. Sahlah lirik tersebut adalah hasil titik peluh kerja keras beliau.

Dan apabila melihat persembahan artis di dalam video ini ternyata begitu "universal" kisah cinta Isabella. Dengan berbaju ketat dan berseluar pendek, si artis memberi kerahmatan kepada penonton dengan memberi salam. Liok lentuk badannya begitu menghayati irama lagu seolah-olah dialah Isabella tersebut. (Bob tak dapat royalti tambahan ke dari Indonesia?)

Jom layan video ini yang aku jumpa di Empayar Pemuda (hehehehehe):

4 comments:

Anonymous said...

ada lagi bro lagu penulisan dia, Taman Rashidah Utama, wings...

Bingai @ Bangang said...

Thanks bro. Tajuk lagu tu macam pernah aku dengar tapi lagunya terpaksa cari dalam Youtube. Memang aku tak tau walaupun aku ada set karaoke sendiri. hehehe

Anonymous said...

Bangsa Indonesia BODOH dan PENCIPLAK No 1 dunia, nak cipta satu lagu pun BIGIT dan kena ciplak LAGU MALAYSIA....bangsa yang tahu MELANCAP aje

Anonymous said...

Penyanyi INDOM macam BERUK, terkangkang sini, terkangkang sana....umpama PELACUR di Tg Balai Karimun

Klik Penaja Saya

Sokong Penaja Saya Di Bawah INI!
widgeo.net

Saje-saje

Blog Bukan Politik

Blog Pelbagai

Komen Terbaru Kengkawan

Get Recent Comments Widget

Dari Portal Berita

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Ruang Iklan Untuk disewa!
1. 100px x 100px = RM10 sebulan/RM60 setahun
2. 200px x 100px = RM20 sebulan/RM120 setahun
3. 200px x 200px = RM30 sebulan/RM180 setahun