Kumpulan Entri-Entri Menarik





Daftar Pengikut Blog Ini!

Friday, August 27, 2010

Indon Oh Indon! 18SX

Utusan Malaysia, Jumaat 27: Malaysia Terus Dihina
JAKARTA 26 Ogos – Penunjuk perasaan di hadapan Kedutaan Besar Malaysia di sini terus bersikap liar dengan membakar dan meludah Jalur Gemilang serta bergaduh dengan pasukan polis Indonesia yang mengawal di situ hari ini.


Sketsa
Lokasi: Masih di warong Si Bingai
Waktu: Malam

Dungu (watak terbaru diberikan oleh Wak Jengkol - terimakasih wak! hehehe) memerhati keliling. Kemudian, matanya tertumpu ke arah satu meja yang dihuni oleh Si JakPau.  Kerusi ditarik dan dia duduk bertentangan.

JakPau hanya tersengih.

"Ngai!" Dia melaung. "Teh Halia Tarik satu!"

Bingai datang dengan segelas air Teh Halia Tarik yang dipesan oleh di Dungu. Gelas tersebut diletakkan dan dia duduk di antara mereka. "Apa cerita?"

"Saja-saja." JakPau memberikan tindak balas.

Giliran Dungu pula yang tersengih. "Kalau jumpa JakPau ni apa lagi. Cerita pasal lubanglah."

"Seronok tu. Akupun nak tumpang dengar ni. Pasal lubang DangDut ke?" Si Bingai menerka.

"Lubang DangDut cerita lama, Ngai."

"Haah la, Ngai." Dungu mencelah. "Sekarang ni cerita lubang Indon."

"Laaa... Indon mana pulak ni? Kalau Si Dungu ni aku taulah. Bini dia memang orang Indon."

"Indon yang kerja kat rumah dialah, Ngai." Dungu menambah.

"Yang tu pun kau balun juga, JakPau? Macam mana kau ayat dia?"

"Dia sendiri yang bagi. Katanya 'boleh test dulu, Pak'. Aku pun testlah." JakPau tersengih bangga.

"Aku yang sial." Dungu mengeloh.

"Apahal pula?"

"Minggu sudah bini dia hilang tiga malam. Dungu jumpa kat rumah kongsi kawan bini dia." JakPau menerangkan.

"Apa dia buat kat situ?"

"Apa lagi? Hantar bekalanlah. Dungu tangkap bini dia dalam bilik dengan jantan Indon berdua. Bogel."

"Tak kena tangan ke?"

"Nak tangankan apa? Laki dia datang dari Indon minta duit belanja untuk anak-anak."

"Laki dia?" Bingai mengerutkan dahi.

"Ha-ah. Rupanya bini dia tu masih ada lagi laki yang sah di Indon. Nak cerai pun tak guna sebab nikah tu sendiri pun tak sah."

Bingai mengeleng-ngelengkan kepalanya. "Memanglah kau ni dungu."

Mereka ketawa berderai-derai.

Dungu menoleh ke arah Bingai. "Aku dengar kau dapat pembantu rumah baru, Ngai."

Bingai hanya mengangguk.

"Amacam. Yang dulu kau dah bagi kembung ke?"

"Aku dah kawinkan dengan anak sedara aku."

Kedua-duanya memandang ke arah Bingai.

"Pembantu rumah kau tu orang mana?" JakPau memusingkan badannya dan menghadap Bingai.

"Orang sini. Aku ambil dari rumah anak yatim. Mak ayah dah tak ada. Keluarga juga dah tak mengaku. SPM gagal pula." Bingai menjawab selamba. "Yang baru ni pun aku ambil dari sana. Siang tolong bini aku di rumah. Malam pula aku hantar dia belajar sebab dia kata nak ambil STPM. Kalau ada rezeki tahun depan mungkin dia dapat masuk universiti."

Dungu dan JakPau melopong.

"Anak-anak aku kecil lagi. Dialah yang tolong mengajar anak-anak aku di rumah." Bingai tersenyum sambil berdiri. "Nasib baik juga yang dulu tu mengajar anak aku yang sulung mengaji sampai katam Quran. Nak harapkan aku dan bini aku? Tak payah. Aku dan bini aku kan bingai."

Dungu dan JakPau masih melopong. Bingai beredar ke arah kaunter dan duduk di sebelah isterinya.

Moral:
Masih ramai lagi rakyat Malaysia yang boleh mengisi jawatan dan memerlukan perlindungan.

7 comments:

Kenn said...

No doubt 18sx! he..he..he.. But a very good message and the end..

CCZ said...

Nasib baik 2 kawan sdra tak mintak nak pinjam maid..kalau tidak, hancur....bulan puasa ke bukan bulan puasa, maksiat itu kan haram....alahai...

Bingai @ Bangang said...

Kenn
The two Indon incidents are true story but that orphan actually from Pattani. Thanks for dropping by, bro. hehehe...

CCZ
Nak pinjam? Cium tapak kaki dulu. hehehe.... Tu memang jenis tak boleh pecaya. Setakat kawan kat kedai boleh aa.... Tak boleh bawa balik rumah tuuuuuu..... kah kah kah.
Tapi pic profile tu tambah mantap nampak. hehehe

Kenn said...

Oh yes? True story rupanya..

Nak cuba bakat menulis cerpen pulak. Ini bukan true story.. he..he..

Sketsa di sebuah Rumah Perkampungan Melayu.

Wake UP! said...

Nak muntah aku tengok dalam berita hari tu pelacur Indon yang patah kaki sebab terjun dari tingkat 6 sebut Allah.

Kalau ingat Allah, takdelah kau jadi pelacur. Macam takde kerja halal lain dalam dunia.

Bingai @ Bangang said...

Tapi suri rumah di Malaysia rasa bangga bila ada maid dari luar. yang lelaki mengintai peluang sahaja bila bini tak de di rumah. hehehe

Kenn said...

NEM's Lethal Dose - The More Derserving Is Getting Less !

Let's support the call for a REVOLUTION by Kijang Mas - Demi Negara!

Klik Penaja Saya

Sokong Penaja Saya Di Bawah INI!
widgeo.net

Saje-saje

Blog Bukan Politik

Blog Pelbagai

Komen Terbaru Kengkawan

Get Recent Comments Widget

Dari Portal Berita

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Ruang Iklan Untuk disewa!
1. 100px x 100px = RM10 sebulan/RM60 setahun
2. 200px x 100px = RM20 sebulan/RM120 setahun
3. 200px x 200px = RM30 sebulan/RM180 setahun