Kumpulan Entri-Entri Menarik





Daftar Pengikut Blog Ini!

Saturday, February 28, 2015

Anak Orang Buat Bisnes, Anak Melayu Buat Apa?

Terkilan juga aku baca kisah dua amoy anak billionaires ni. Dengan harta kekayaan yang diperolehi dari bapa, mereka meneruskan legasi itu dengan menceburkan diri dalam dunia perniagaan dan menjadi usahawan yang berjaya. Dengan kejayaan dan kekayaan yang bertambah mereka-mereka ini dapat membantu golongan susah dari kelompok mereka sendiri.

Nak tau siapa mereka? Malas dah aku nak copy n paste kat sini. Korang bacalah sendiri kat Forbes: Daughters of Malaysian billionares among most powerful Asian businesswomen.

Kita pun ramai anak pemimpin-pemimpin hebat tetapi yang paling hebat ialah pendekatan yang mereka ambil untuk menjadi seorang yang berjaya dan terkenal dalam demontrasi.


3 comments:

Anonymous said...

Kalau anak Melayu kaya,relex ok juga lah,tapi yg teruknya anak Melayu yg tak sesenang mana pun ,macam Adam Adli dan sorang lagi budak UM yg kena gantung tu study ,hanyut jadi pembela peliwat.Belajar entah kemana ,masa depan pun entah macam mana.Nak berniaga jauh sekali agaknya.Aku ada terjumpa sorang budak Melayu yg juga kena buang belajr keran mebela peliwat dalam sodomi 1 dulu,sekarang jadi borker jual beli tanah,kecuil kecilan nak cari rezeki.Keran aku memang tahu kebenaran berkaitan dgn peliwat tu,aku terus terang je cakap pada budak tu,'rugi lah awak dia memang meliwat,awak yg kena buang U',dia terkejut sakan,bila aku cerita detail pada dia pasal peliwat tu.

Anonymous said...

Kalau tengok dalam drama tu memang banyak anak melayu hebat-hebat belako

Anonymous said...

Ramai anak2 Melayu macam Pak Kadok dan Pak Pandir saja. Emotional. Tak guna otak. Menang sorak kampung tergadai.

Klik Penaja Saya

Sokong Penaja Saya Di Bawah INI!
widgeo.net

Saje-saje

Blog Bukan Politik

Blog Pelbagai

Komen Terbaru Kengkawan

Get Recent Comments Widget

Dari Portal Berita

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Ruang Iklan Untuk disewa!
1. 100px x 100px = RM10 sebulan/RM60 setahun
2. 200px x 100px = RM20 sebulan/RM120 setahun
3. 200px x 200px = RM30 sebulan/RM180 setahun