Kumpulan Entri-Entri Menarik





Daftar Pengikut Blog Ini!

Monday, February 27, 2012

18sx = Bini orang tu Ostad!

Agak-agaklah kalau nak tolong orang, bro. Niatnya mungkin baik tapi caranya? hehehe

Sebelum aku huraikan kisah semasa, lebih dulu aku nak sorot kembali KISAH BENAR yang terjadi dalam diriku yang ada persamaannya malah lebih hebat kot.

Masa bujang dulu aku adala kenal satu awek ni kat HKL. Dia dirawat kerana telah ubat tido 10 biji tapi sempat disedut keluar 7 biji oleh doktor. Hubungan tak panjang sebab emak dia tak restu. (masakan tidak. masa tu rambut aku dah ler kerinting, panjang pulak melepasi  bahu. London Look tu bro. kih kihkih). Pendekkan cerita, dia pun kawin dengan kawan sepejabat (yang emak dia RESTU). Lepas kawin baru tahu yang laki dia ni jenis panas baran dan suka TENDANG TERAJANG (macam nama blog aku lak) bini.

Lepas 10 tahun (aku dah kawin dah) dia cari aku balik sebab tak tahan dengan perangai laki dia. Adalah tiga empat kali aku jumpa laki dia berborak-borak sambil bagi nasihat sebab mak (bapanya dah meninggal) dan adik beradik dia tak mahu campur hal rumahtangga.

Satu malam, dia lari dari rumah dan cari aku. Kerana dah tak ada pilihan, akupun bawak dia balik ke rumah dan bagitau bini aku. Lepas tu aku terus talipon laki dia untuk bagitau kat mana bininya. Mulanya laki dia nak datang ambik kerana (katanya) takut menyusahkan aku. Aku nasihatkan supaya biarkan bini dia di rumah aku dalam dua tiga hari untuk tenangkan keadaan. Kalau laki dia berkeras nak datang juga malam tu, malam tu juga aku bawak bini dia pergi repot polis. Kang kecoh kat rumah kang, habis sema jiran tetangga tau. Aku lak yang malu. Masa tu umo aku BARU dalam awal 30an. Muda lagi kan? (Sekarang ni hati tetap MUDA. hihihi). Kalau umur camtu pun boleh berfikir secara rasional, bagaimana seorang pemimpin bertaraf OSTAD tak dapat membuat pertimbangan.

Selepas beberapa kali kena syarah ngan aku (TAZKIRAH? perghhh.... hebat tuuuu....) sekarang ni awek lama aku tu dah bahagia dengan keluarga dia. Dah ada rumah sendiri dah sedangkan dulu asik kena pindah rumah sewa (tuanrumah tak tahan komplen jiran sebab mereka selalu bergaduh di rumah macam nak perang).

Berbalik kisah OSTAD yang tengah kecoh sekarang ni (tak yah sebut nama laa ye? buat semak jer kat blog aku ni..) sebaik-baiknya langkah-langkah berikut diambil:
  1. Nasihatkan perempuan tersebut membuat lapuran polis dulu sebelum jumpa dengannya sebab nak bawak balik rumah jauh ketika itu. Hotel pun hotel lah.
  2. Kalau perempuan tu tak sempat atau takut nak pegi report, temankan dia ke balai polis untuk buat lapuran ketika dia sampai ke hotel. Kalau ada nombor talipong Jabatan Agama tempatan, talipong laa. Minta dia orang datang ke Balai Polis. Dia orang bertugas 24 jam gak. Bukannya orang politik jer.
  3. Lepas tu baru carikan bilik hotel (sebaiknya hotel lain yang berhampiran). Kalau bawak bini masa tu, biarkan dia kongsi bilik dengan bini awak (tu sebabnya pergi memana lebih baik bawak bini. bukan bujang di luar). Awak tido laa kat lobby ker (nak EK tolong orang kenalah korban sikit. Kan lagi gempak bila cerita dalam ceramah. hihihi)
Sebagai orang yang juga seorang suami (bukan sorang pun), tentu sendiri dapat rasakan risau atau marah kalau bini lari tengahmalam. Jadi, kenalah paham macam mana perasaan laki perempuan tu semasa buat pertimbangan untuk menolong. Kalau perasaan macam itu pun tak ada dalam diri kita, maknanya kita sendiri tak tau tanggungjawab sebagai seorang suami yang pasti akan merayau mencari bini yang lari malam. Sekarang ni bukan setakat kredibiliti seorang suami yang tercalar tetapi seorang PEMIMPIN, (bakal) WAKIL RAKYAT dan OSTAD. Kat mana lak letaknya otak masa nak buat amal?

Aku tak nak burok sangka apa yang berlaku kat hotel atau apa tujuan dia nak tolong kerana niatnya MUNGKIN baik. Agak-agaklaaa... Bini orang tu, OSTAD! (kalau janda atau anak dara tak pa. Quota belum penuh lagi....) kah kah kah

6 comments:

Jeffry said...

KEHKEHKEH UST SETAN TU INGAT DIA BLEY SUKE2 NK KELENTONG ORG. DGN PEGAWAI AGAMA PUN DIA NK KELENTONG!. KLU DH KENE CEKUP SEBILIK TERTUTUP BERKAPEL DAH TENTU ORG SYAK...TP PUAK 2 CENGINI TETAP NK TEGAKKAN TOTEY DIA YG DH BASAH TUH HUHUHU

Wak Jengkol said...

Salam Bro..

Ostad yang dah berbini banyak skrg ni mmg sukar dipercayai..

Member aku kata..org pompuan yg berhidung mcm tu kuat seks..betui ka..

Anonymous said...

cara mcm ni yg org nak.bukannya cerita nak cerai plak.konspirasi atau apa.

ISAC said...

10 tahun dulu... Operasi khalwat pun X kut kot bro...

Engkau dah tukar nama baru ke bro???

pukimaq said...

Kalau ya pun nak tazkirah janganlah sampai berdua-duaan dalam bilik.Yang ketiganya setan dan jadilah pembontotan.

Anonymous said...

Kalau nak main pun mana nak mengaku. Chief dia, ada lagi pun tak mengaku.

Klik Penaja Saya

Sokong Penaja Saya Di Bawah INI!
widgeo.net

Saje-saje

Blog Bukan Politik

Blog Pelbagai

Komen Terbaru Kengkawan

Get Recent Comments Widget

Dari Portal Berita

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Ruang Iklan Untuk disewa!
1. 100px x 100px = RM10 sebulan/RM60 setahun
2. 200px x 100px = RM20 sebulan/RM120 setahun
3. 200px x 200px = RM30 sebulan/RM180 setahun