Kumpulan Entri-Entri Menarik





Daftar Pengikut Blog Ini!

Friday, April 29, 2011

Tun Dr Mahathir Naik Angin? Di Kemaskini

Cukup-cukuplah kita menyakiti hati TDM. Terlalu banyak yang telah beliau lalui sepanjang menjadi PM. Walaupun aku hidup sejak dari pentadbiran Tengku Abdul Rahman tetapi di bawah pentadbiran TDM aku melihat perubahan yang begitu ketara sehingga aku tidak menyangka masih sempat melihat segala pembangunan sekarang.

Sepanjang hidupku dalam politik, aku tidak pernah berpaling daripada UMNO walaupun ada sekor dua biawak yang menyakitkan hati aku semasa pentadbiran TDM. Namun, kerana kepimpinan beliaulah yang menyebabkan aku terus setia bersama UMNO. Dan kerana kepimpinan beliaulah ramai pemimpin-pemimpin yang sudah tidak diterima rakyat terselamat dalam pilihanraya. Hanya kerana inginkan pentadbiran  dan kepimpinan yang berterusan TUN DR MAHATHIR!

Entri ini aku buat berdasarkan dari surat terbuka GAP (Gerakan Anti-PKR) seperti dibawah ini:


BISMILLAHHIRAHMANNIRAHIM

ASSALAMUALAIKUM WB AYAHANDA TUN DR MAHATHIR DAN KELUARGA.

saya, dengan nama pena blog gerakan anti pkr menyusun sepuluh jari memohon jutaan ampun dan maaf di atas kebiadapan saya melabel ayahanda tun dr mahathir dan keluarga sewaktu saya berada dalam pkr.( selama 12 tahun).

maaf kan saya . ayahanda tun ,segala cerita ayahanda mengenai anwar ibrahim akhirnya telah dipertontonkan oleh ALLAH SWT akan kebenarannya.

maaf kan saya. dosa saya selama ini cukup banyak kepada ayahanda tun.penyesalan ini luar biasa dalamnya.penyesalan ini takkan bisa padam selagi saya tak dapat cium tangan ayahanda tun dan melafazkan permohonan jutaan ampun dan maaf.tolonglah maafkan kesilapan saya wahai ayahanda tun..

dengan perasaan rendah diri, sudilah kiranya ayahanda tun memaafkan kesilapan dan keterlanjuran saya. sekali lagi ayahanda tun..maafkan saya.wasalam.
Posted by GAP KEMBALI at 2:30 PM 


Kisah penuhnya di SINI 
 

Apabila membaca nukilan GAP yang membuat pengakuan aktif dalam gerakan reformasi termasuk peristiwa di Lebuhraya KESAS membuat aku tersentak. Aku yang tergesa-gesa untuk pulang kerana anak aku mengalami demam yang amat panas dan hampir meragutnya nyawanya tersekat di dalam kesesakan tersebut. Habis segala perkataan mencarut, maki dan hamun di dalam kamus yang aku hamburkan. Alhamdulillah. Anak aku kembali pulih dan kini telah dewasa.

Atas keberanian GAP memohon maaf atas keterlanjurannya pada TDM, aku juga INGIN MEMOHON MAAF kepada semua yang terbabit pada hari tersebut atas niat dan doa dari seorang ayah yang terdesak ketika itu.


Dan dari komen-komen yang dihantar pada GAP, ingin aku titipkan beberapa di antaranya di sini:


Anonymous said...

saya pun nik name "NYO" dari Sarawak pun nak mintak maaf kepada Tun Mahathir...memang salah di fikir benar....itulah tahun 1998 dahulu. Maaf Tun Mahathir bersama2 GAP
April 29, 2011 2:46 PM

al said...

Anwar jijah dan izzah adalah melayu paling sial dalam negeri tercinta ini. Kita mesti hapuskan mereka.

TDM adalah negarawan terulung. Sebelum beliau meninggalkan kita baiklah kita memohon maaf. Agar lebeh ramai akan tampil. Kita buat satu majlis ramai ramai...
April 29, 2011 2:50 PM

Anonymous said...

Salam Dr.Mahathir,

Ingin sekali berjabat tangan menghulur salam mohon kemaafan. Saya juga telah banyak memaki hamun dengan perkataan yang hina terhadap Tun. Sesungguhnya Allah SWT telah menunjukkan kebenaran walaupun setelah 10 tahun lebih.

Rasa macam nak menitis air mata baca GAP punya pengakuan.

Kepada penyoking tegar BABI cuckup2lah.
April 29, 2011 2:52 PM

Anonymous said...

saya pun nik name "NYO" dari Sarawak pun nak mintak maaf kepada Tun Mahathir...memang salah di fikir benar....itulah tahun 1998 dahulu. Maaf Tun Mahathir bersama2 GAP
April 29, 2011 2:46 PM

??

Anonymous said...

Terkesan di hati saya bilamana membaca bahawa GAP tidak berpeluang mendekati Tun M atas faktor2 tertentu.
Kontrari untuk saya, kerana saya berpeluang berjabat tangan bila terserempak Tun M yang berseorang di sebuah kedai buku besar di ibukota. Rezeki saya :D
Pada waktu saya berdepan dengan Tun M, saya amat merasakan betapa Tun M sangat "disarming" dan real.
I left PKR in 2006. I have personally pohon maaf pada Tun M dan beliau hanya tersenyum dan kata "Tak pa lah....". I went home crying.
April 29, 2011 3:03 PM

Pergilah ke Blog GAP dan baca lebih banyak lagi komen hebat di situ.

Dan untuk komen terbaik aku memilih yang ini:


Silver hair said...

" Jujur memperagakan kekesalan kepada seseorang secara terbuka adalah satu nilai yg amat tinggi , mulia dan amat berani" sejarah membuktikan igo banyak menyebabkan orang membawa dosa dan kesilapannya keliang lahad. Selaku peminat GAP, secara ikhlas sy isytiharkan bahawa anda org hebat, berani dng secara terbuka memohon maaf kpd YABh Tun , sy yakin bila Tun yg berjiwa besar berkesempatan membaca tulisan anda insya Allah Tun akan memaafkan. Ya Allah alag kah bersyukurnya hamba kerana diberi peluang berkenalan dng nya. dan tenangkanlah jiwaanya dan kuatkan komitmennya untuk terus melakukan tugas menyelamat minda anak muda dari terperangkap dengan menyokong maknusia hg ketaraf meletakkan seseorang maksum dan bertaraf malaikat. ketahap tidak lagi dapat menggunakan lojik dan daya fikir.
April 29, 2011 3:58 PM

Dan yang ini benar-benar menyayat hati aku! Kemaskini terbaru 2/5/2011


Anonymous said...

Terkesan di hati saya bilamana membaca bahawa GAP tidak berpeluang mendekati Tun M atas faktor2 tertentu.
Kontrari untuk saya, kerana saya berpeluang berjabat tangan bila terserempak Tun M yang berseorang di sebuah kedai buku besar di ibukota. Rezeki saya :D
Pada waktu saya berdepan dengan Tun M, saya amat merasakan betapa Tun M sangat "disarming" dan real.
I left PKR in 2006. I have personally pohon maaf pada Tun M dan beliau hanya tersenyum dan kata "Tak pa lah....". I went home crying.

April 29, 2011 3:03 PM
===========================

MPH KLCC 2007 ? I remember you. Dr Mahathir was alone at one section, i was working there. I saw you went to him and shake and kiss his hands and you both hugged and you went away crying we all thought something bad happened.
Indeed Dr Mahathir is very down to earth. My supervisor refused to accept money from Dr Mahathir cos he wanted to pay for all the purchase. I remember my supervisor said that he has a job working in a building that Tun helped build, so the least he can do was belanja Dr Mahathir. But Dr Mahathir refused and made me accept the payment. My supervisor also cried.
This didnt hit me emotionally back then, but now i feel so stupid for not taking the chance to even say Thank You to Dr Mahathir.

- W
April 30, 2011 1:57 AM

7 comments:

Anonymous said...

Terima Kasih Tun...jasa mu dikenang negarawan terbilang berani memecat pengkhianat bangsa Anwar Ibrahim

Anonymous said...

Kalau UMNO hari ini tak mampu uruskan suatu majlis penghargaan buat Ayahanda Tun, apa kata NGO Melayu bergaung... Ayuhlah, jangan tunggu-tungggu lagi.

Anonymous said...

Tq Tun... dengan kepimpinanmu dan keizinan-Nya aku aman di bumi Malaysia

mari mengundi said...

mari mengundi di sini

http://mari-mengundi.blogspot.com

Ms Pearl said...

tun M selalu di hati ......

Anonymous said...

Kenapa diatas blog ni ada gambar semi-porno dan dibawah ada gambar sultan? Ini adalah satu tindakan yang biadap dan kurang bijak...

Ghazali said...

Setinggi TK dan penghargaan buat TDM. Sejak dari dulu lagi saya memang tidak percaya dengan DSAI. Jasa TDM memang tidak boleh dihitung utk Malaysia. Tindakan beliau amat tepat dan dpt menyelesaikan sesuatu isu yang timbul. Sekiranya perhimpunan haram cuba dibuat dalam waktu beliau PM, rasanya tidak akan menjadi. Beliau akan bertindak lebih pro aktif utk menanganinya. Kesilapan beliau pada pendapat saya hanya satu: Melantik Tun Abdullah sebagai pengganti.....

Klik Penaja Saya

Sokong Penaja Saya Di Bawah INI!
widgeo.net

Saje-saje

Blog Bukan Politik

Blog Pelbagai

Komen Terbaru Kengkawan

Get Recent Comments Widget

Dari Portal Berita

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Ruang Iklan Untuk disewa!
1. 100px x 100px = RM10 sebulan/RM60 setahun
2. 200px x 100px = RM20 sebulan/RM120 setahun
3. 200px x 200px = RM30 sebulan/RM180 setahun