Kumpulan Entri-Entri Menarik





Daftar Pengikut Blog Ini!

Sunday, January 16, 2011

Nak Buang Emak atau Buang Anak?

Perlu dibaca oleh semua terutamanya golongan perempuan!

Entri ini aku cilok dari blog B'Jue Corner tanpa kebenaran beliau. Kalau kau nak marah pun marahlah tapi setahu aku sesuatu berita yang baik tu elok diwar-warkan kepada semua. Kalau kau tak nak marahpun kena marah gak sebab ada alasan aku nak cilok lagi entri kau, Bro! hehehe

Kepada mereka-mereka yang nak buang anak atau emak, baca entri ini sampai habis. Lepas tu bacalah komen Si Bingai yang Bangang di hujung entri ini.

PERBUALAN SEORANG BAYI SEBELUM KELAHIRANNYA:
Baca dan hayati kisah di bawah ini. Fahami mesej yang cuba disampaikan. Dan paling penting, amalkan ilmu yang anda dapat:

Adalah dikisahkan….pada ketika seorang bayi akan dilahirkan ke dunia nyata.

* Bayi itu bertanya kepada Tuhan : “Para malaikat di sini mengatakan bahawa besok Engkau akan mengirimkan saya ke dunia, tetapi bagaimana cara saya hidup di sana? Saya begitu kecil dan lemah.”

Tuhan menjawab: “Aku telah memilih satu malaikat untukmu. Dia akan menjaga dan mengasihimu dengan sepenuh hatinya.”

* Bayi bertanya lagi: “Tetapi disini, didalam syurga ini, apa yang saya lakukan hanyalah bernyanyi, bermain dan tertawa…Inikan sudah cukup bagi saya untuk berbahagia.”

Tuhan menjawab: “Malaikat mu nanti akan bernyanyi dan tersenyum untukmu setiap hari. Dan kamu akan merasakan kehangatan cintanya dan menjadi lebih berbahagia di sana”

* Bayi bertanya lagi: “Bagaimana mungkin saya dapat memahami orang-orang bercakap dengan saya sedangkan saya tidak memahami bahasa mereka?”

Tuhan menjawab: “Malaikatmu akan berbicara kepadamu dengan bahasa yang paling indah yang pernah kamu dengar. Dan dengan penuh kesabaran dan perhatian. Dia akan mengajar kepadamu cara untuk berkata-kata.”

* Bayi bertanya lagi: “Apakah yang boleh saya lakukan ketika saya ingin berbicara kepadaMu?”

Tuhan menjawab: “Malaikatmu akan mengajarkan bagaimana cara kamu berdoa dan bermunajat kepadaKu.”

* Bayi bertanya lagi:”Saya mendengar bahawa di Bumi banyak orang jahat. Siapa yang akan melindungi saya nanti?”

Tuhan menjawab: “Malaikatmu lah yang akan melindungimu, walaupun mungkin jiwa dan raga terpaksa dikorbankannya.’

* Bayi bertanya lagi: “Tapi, saya pasti akan merasa sedih kerana tidak lagi dapat melihatMu lagi.”

Tuhan menjawab: “Malaikatmu akan menceritakan kepadamu tentang Aku dan akan mengajarkan bagaimana kamu nanti akan kembali juga kepadaKu, walaupun sesungguhnya Aku akan sentiasa disisimu.”

Pada saat itu, Syurga begitu tenang dan hening sehingga suara dari Bumi dapat jelas kedengaran.

* Dan sang bayi bertanya perlahan : “Tuhan, jika saya terpaksa pergi sekarang ini, bolehkah Kamu khabarkan kepadaku nama malaikat yang Kamu maksudkan itu?”

Tuhan menjawab: “Kamu akan memanggil malaikatmu itu sebagai “IBU”. Maka ingatlah, sentiasa kamu berkasih sayang dengannya dan menghargai setiap pengorbanan ibu mu. Berbakti, berdoa dan cintailah dia sepanjang masa. Dialah satu-satunya harta mu yang tiada galang gantinya, dunia mahupun akhirat. ”

Dan untuk para ibu, ingatlah kisah ini dikala kamu hilang sabar dengan karenah anak-anak mu yang sedang membesar. Sesungguh nya Syurga itu dibawah telapak kakimu. Sucikanlah 4 perkara dengan 4 perkara :

1. Wajahmu dengan linangan air mata keinsafan
2. Lidahmu basah dengan berzikir kepada Penciptamu
3. Hatimu takut dan gementar kepada kehebatan Robb mu
4. Dosa-dosa mu yang lalu dengan taubat kepada Dzat yang Memiliki mu

Sekian, semoga dapat sikit sebanyak manfaat daripada coretan ini.

Komen Si Bingai:
  1. Untuk Kaum Ibu:
    Ketahuilah bahawa anda adalah malaikat untuk anak-anak anda yang memerlukan kasihsayang, perlindungan dan menjadi matahati mereka dalam menempuh hidup ini.
    Usah dilalaikan amanah yang diberikan oleh Allah itu walau dalam keadaan apa sekalipun kehadirannya.
    Halalkan susu dan jerit pelohmu walau sederhaka mana anak itu.
  2. Untuk Anak-Anak:
    Jangan disia-siakan malaikat yang menjagamu sejak dari dalam kandungan lagi kerana anda hanya mendatangkan kemurkaan Allah.
    Sentiasa memohon keampunan dari mereka kerana sememangnya kita adalah manusia yang berdosa.

2 comments:

Jeffry said...

ASSMIN SANGGUP JADI TANGGANG WLUPUN MAK DIA DAH BYK KALI NASIHAT SUPAYA BERTAUBAT. TAPI BILA ANUWAR PUJUK RAYU DIA SANGGUP TONGGENG DEMI SYGNYA KAT NUAR KEHKEHKEH

CCZ said...

Terharu membaca posting ini..

Klik Penaja Saya

Sokong Penaja Saya Di Bawah INI!
widgeo.net

Saje-saje

Blog Bukan Politik

Blog Pelbagai

Komen Terbaru Kengkawan

Get Recent Comments Widget

Dari Portal Berita

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Ruang Iklan Untuk disewa!
1. 100px x 100px = RM10 sebulan/RM60 setahun
2. 200px x 100px = RM20 sebulan/RM120 setahun
3. 200px x 200px = RM30 sebulan/RM180 setahun