Kumpulan Entri-Entri Menarik





Daftar Pengikut Blog Ini!

Tuesday, February 28, 2012

18sx = Janganlah bodoh macam telor

Macam biasalah geng. Sebelum cerita isu semasa, aku nak bagi satu kisah untuk perbandingan.

Pada satu ketika tiga ekor mangkuk ayun dituduh merogol. Yang seko tu tak ngaku kerana katanya dipaksa melakukan perbuatan tersebut. Yang lagi dua ekor tu pun tak ngaku kerana kata mereka, mereka hanya duduk ditepi pintu saja. Apalah balanya bila yang seko tu sedap menujah, yang dua ekor lagi asik menghantuk pintu sampai senak. Silap-silap, mahu pecah. Akhirnya ketiga-tiga digantung sampai hari ini.

Gambar telor kat atas tu bukan gambar sebenar. Gambar sebenar lebih merupakan kerandut kecut. Cuma geli lak aku nak letak kat blog ni. hihihihi...

Berbalik kepada isu semasa, aku tertarik dengan kenyataan Ahli Parlimen Bayan Baru, Datuk Seri Abu Zahrain dalam Utusan Malaysia keluaran hari ni. Baca DI SINI.

Apalah badigolnya bekas menteri (pun malas aku nak sebut nama) ni? Kalau dah sendiri mengaku bagi rasuah pada pengundi, jangan la pula tukar statement bila kena siasat dengan SPRM. Tiba-tiba pula kata bukan dia yang bagi tapi duit tu diberikan kepada macai-macai dia untuk diberikan kepada pengundi. hehehe...

Aku sokong keyataan Datuk Seri Abu Zahrain supaya kenyataan itu disiasat dan sekiranya benar berlaku, apa kata SPR mengisytiharkan kemenangan beliau pada ketika itu TIDAK SAH dan semua kemudahan pencen ahli parlimen beliau ditarikbalik.

Tapi, kalau dia kata duit itu disampaikan melalui macai-macai dia maka aku yakin duit tu tak sampai pun pada pengundi. Kah kah kah....... Bak kata YB Zul, mana nak cekau RM52.7juta (Baca DISINI)? Parlimen lain tak nak ungkit ke? 52.7 juta boleh bina lebih banyak masjid untuk ganti surau dan gelanggang futsal dalam sesuatu kawasan parlimen, bro. Banyak pak lebai dan orang muda boleh sokong calun kalau macam tu. Orang yang terima tapi tak mengundi calun pula macam mana? ish ish ish.........

Agak-agak laaa sikit. Kalau dah penghujung jalan tu, janganlah nak cari penyakit lagi. Kalau kerandut dah lisut tapi masih nak menghantuk pintu, nanti orang lain yang sedap awak pula yang kena burut (hernia). Tau burut kan? Macam Angin Pasang laaaa....

Klik Penaja Saya

Sokong Penaja Saya Di Bawah INI!
widgeo.net

Saje-saje

Blog Bukan Politik

Blog Pelbagai

Komen Terbaru Kengkawan

Get Recent Comments Widget

Dari Portal Berita

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Ruang Iklan Untuk disewa!
1. 100px x 100px = RM10 sebulan/RM60 setahun
2. 200px x 100px = RM20 sebulan/RM120 setahun
3. 200px x 200px = RM30 sebulan/RM180 setahun