Kumpulan Entri-Entri Menarik





Daftar Pengikut Blog Ini!

Sunday, February 19, 2012

10SX: Best juga kalau hidup dengan kapir kan?


Tak ada pantang larang? Lagi best kalau dapat tibai bini orang? Agaknya sebab itulah ramai yang suka menyewa di penempatan bukan Melayu/Islam terutama di kawasan orang-orang Cina (Dolls?). hehehehe.........

Dah lama gak aku tak update blog ni. Tetiba lak sibuk nak sambung renovate rumah yang dah setahun terbengkalai. Nak buat camna kalau bertukang sendiri dan sorang-sorang. Daripada bagi duit kat Indon yang akan alirkan balik ke negara mereka, lebih baik duit itu aku beli barang lain. Bukannya aku ni pandai  bertukang kerana 20 tahun kerja pegang pen sebatang dan menyain Delivery Order sepanjang hari (jaga setor laaa) tapi pepatah MELAYU kan ada "Hendak Seribu Daya, Tak Hendak Seribu Dalih"...

Dua hari sudah sempat juga aku tengok cerita The Bridges Of Madison County. Best jugak ceritanya. Aku ringkaskan jer kat bawah ni.

Kisah seorang jurugambar yang datang ke kawasan pendalaman untuk mengambil gambar beberapa jambatan lama di situ. Bermula dengan bertanya arah tuju dengan seorang perempuan, mereka menjalinkan hubungan. Perempuan tersebut pula adalah isteri orang yang ditinggalkan suami kerana bertugas di tempat lain. Mungkin kerana dah lama kehausan, perempuan tersebut mudah berubah hati dan hanyut oleh godaan syaitan.

Baguskan kisah dia? Lagi hebat apabila si perempuan menulis kisah hubungan terlarang tersebut dan dibaca oleh anak-anaknya. Sebab itu aku letak kisah ini dalam kategori 10SX kerana umur akhil baligh lebih kurang masa tulah kan? hih hih hih.....

Mungkin ada di antara jantan-jantan yang menonton kisah ini terasa betapa bertuahnya jadi lelaki dalam kisah ini. Pergi mana pun boleh dapat Sex secara PERCUMA. Ayat je power-power.

Tetapi pernah ke korang terfikir kalau korang yang jadi suami kepada perempuan tersebut? Mau korang bunuh dua-duanya sekali kan? Sebab itu kalau dalam Islam hukumannya rejam sampai mati supaya si suami tidak menjadi seorang pembunuh. Lain kali, bila menonton cerita jangan selalu bayangkan diri korang tu jadi hero. Bayangkan juga kalau korang yang jadi mangsa.

Moral of the story:
  1. Jangan tinggalkan isteri tu lama-lama
  2. Berikan didikan agama kepada isteri sebaik-baiknya. Jangan asyik pergi ceramah atau ikut orang pergi cerama tapi isteri dan anak-anak sendiri tak diceramahkan.
  3. Jangan asyik dengan ubat kuat saja sampai tak terlayan nafsu sendiri. Kalau bini baru sorang je dah sibuk dengan ubat kuat, buat malu je. Orang lain bebini lebih sorang pun tak heran dengan ubat kuat.
  4. Jangan dok ingat/niat nak tunjuk hebat kat bini orang jer nanti berbalik pada diri sendiri. Bini awak lak nak tau hebat belalai jantan lain.

Lepas ini, mungkin ada yang menyalahkan pihak-pihak tertentu meluluskan tayangannya di Malaysia. Tengok je lah dah jadikan iktibar pada diri kita.

Rasanya masa muda dulu aku ni hensem juga macam hero antik ni. Memang zaman tu mesti pakai jambul supaya mata tu terlindung sikit dari matahari. Kah kah kah!

2 comments:

dear anies said...

so pepatah yg berbunyi: syg isteri tggl2 kn..tu x leh pakai la ye? hehehe

Admin CCZ said...

Salam..Hehehe..Masih berbisa sdra....Suamilah patut ceraikan saja isteri kalau rasa menyeksa jiwa...hahahahaha..

Klik Penaja Saya

Sokong Penaja Saya Di Bawah INI!
widgeo.net

Saje-saje

Blog Bukan Politik

Blog Pelbagai

Komen Terbaru Kengkawan

Get Recent Comments Widget

Dari Portal Berita

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Ruang Iklan Untuk disewa!
1. 100px x 100px = RM10 sebulan/RM60 setahun
2. 200px x 100px = RM20 sebulan/RM120 setahun
3. 200px x 200px = RM30 sebulan/RM180 setahun