Kumpulan Entri-Entri Menarik





Daftar Pengikut Blog Ini!

Saturday, December 10, 2011

Korang rasa LGE cakap betul atau menipu lagi?

Heran gak aku. Mengikut lojik akal ku yang bingai ni setiap yang terapung itu tidak akan menyelam kerana kalau dah menyelam akan terus tenggelam.

Semalam LGE "test-tour" dengan kapalselam TLDM. Betul ke kapalselam tu menyelam? Selama ini kita dok tengok kapalselam tu terapung je kat jeti atau tengah laut macam gambar di bawah ni:

Gambar dikutip oleh Blog Bumiyang

Kalau setakat masuk dalam kapalselam tu dan tengok monitor, TLDM mungkin boleh letak video jer kat monitor tu. Macam mana dia pasti yang kapalselam itu menyelam sedangkan dia berada di dalam? Mungkin kapal tu belayar jer.

Jadi untuk memastikan kapalselam itu menyelam, LGE sepatutnya menyelam di luar kapalselam tersebut. Baru boleh tengok betul atau pun tidak kapalselam tu menyelam. Untuk memastikan yang dia tidak dikaburi oleh ilusi, lagi baik kalau dia dan pengiringnya mengikat badan di luar kapalselam tersebut. Baru PASTI!.... kahkahkah

Friday, December 9, 2011

Yang macam ini pun ada meronda kat Malaysia?

Kalau macam ini, memang ramai yang sengaja rosakkan kereta kat lebuhraya!

Tak kisahlah samada korang selalu guna atau tak selalu guna lebuhraya kerana peristiwa ini berlaku di mana-mana. Jadi sebelum benda ini berlaku kat korang lebih baik berhati-hati. Untuk kisah selanjutnya baca kat sini:

MPP Online

Petua:
  1. Ambil nombor/gambar tow-truck
  2. Ambil gambar kereta korang
  3. Ambil gambar korang dengan pemandu tow-truck (kata nak buat kenang-kenangan. hehehe)
Pastikan korang tengok tow-truck yang datang tu macam ni:



Tuesday, December 6, 2011

TPM kena serang?

Korang jangan setakat baca artikel ni tapi baca sekali komen-komen yang diberikan dibawah artikel ni. Pergi ke SINI (tengah promote blog orang nih... hehehehe)

Saturday, December 3, 2011

NFC: Pecah Amanah atau Perbelanjaan Berhemah?

Hehehehehe.... Marilah kejap. Kejap je. Bukannya lama sangat. Sebenarnya apa yang nak aku perkatakan di sini telah diperkatakan oleh House PK. Cuma apa ingin aku cadangkan ialah kalau nak buat projek penternakan untuk rakyat jelata tu biarlah yang sihat. Jangan ternak yang  menyimpan dan mengumpul segala macam penyakit sehingga umat-umat sebelum Nabi Muhammad SAW sendiripun mengharamkannya.

Contohnya kalau nak ternak kerbau tu biarlah gemok dan tinggi. Jangan ternak yang GEMOK dan PENDEK. Kerbau Pendek? Macam biasa dengar jer.. kah kah kah....

Nak baca ulasan terbaik (buat masa inilah) yang telah aku baca, korang pergilah baca di SINI!

Klik Penaja Saya

Sokong Penaja Saya Di Bawah INI!
widgeo.net

Saje-saje

Blog Bukan Politik

Blog Pelbagai

Komen Terbaru Kengkawan

Get Recent Comments Widget

Dari Portal Berita

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Ruang Iklan Untuk disewa!
1. 100px x 100px = RM10 sebulan/RM60 setahun
2. 200px x 100px = RM20 sebulan/RM120 setahun
3. 200px x 200px = RM30 sebulan/RM180 setahun